Ubezpieczyciel, który płaci odszkodowanie z tytułu OC, ma obowiązek zrekompensować nam wszelkie straty i przywrócić nasze auto (jeśli jest to technicznie możliwe) do stanu sprzed kolizji. Jeśli połamał się oryginalny zderzak, błotnik czy reflektor, mamy prawo dostać pieniądze na kupno takich samych części, nawet jeśli wydają się one absurdalnie drogie. Nie jest wzbogaceniem się (taki argument często przytaczają ubezpieczyciele jako pretekst do obniżenia wypłaty) montaż nowych i oryginalnych części tylko dlatego, że te, które zostały zniszczone, były używane.

Nie mamy obowiązku w ogóle naprawiać samochodu, by dostać pieniądze – decyzja, kiedy i czy to zrobimy, należy wyłącznie do nas. Ubezpieczyciel nie ma prawa żądać od nas przedstawienia rachunków. Takie jest prawo.

Tymczasem w 95 % przypadków Towarzystwa Ubezpieczeniowe zaniżają wycenę (kosztorys) naprawy samochodu po wypadku. Błyskawiczna wypłata zaś, ma być sygnałem, że sprawa jest zamknięta, załatwiona i nic już nie można zrobić. Nie jest to prawda. Kancelaria Lider ponownie przelicza kosztorysy napraw powypadkowych, rzetelnie i zgodnie ze stanem faktycznym, co niemal zawsze przekłada się na korzyść dla Klienta, oraz występuje do Towarzystwa Ubezpieczeniowego o wyliczoną dopłatę. Wystarczy dostarczyć do nas (osobiście, pocztą, e -mailem na adres Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. lub MMS-em pod numer 796 632 321) kosztorys naprawy powypadkowej sporządzony przez rzeczoznawcę Ubezpieczyciela, a my w ciągu jednego dnia odniesiemy się do proponowanej kwoty wypłaty. Nawet jeśli została już dokonana!